Pages

Adakah binatang ini terbukti palsu???


Betol ke ni??? haiwan aneh yang pernah didakwa palsu oleh sesetengah pihak, namun kewujudannya masih lagi menjadi satu misteri yang belum dapat diungkai sepenuhnya... Enjoy it.

Wild Haggis (Haggis Scoticus) 


Wild Haggis (Haggis Scoticus) adalah makhluk fiksyen dikatakan berasal dari Tanah Tinggi Scotland. Menurut sesetengah sumber, kaki kiri dan kanan Wild Haggis mempunyai  kepanjangan yang berbeza, yang membolehkan binatang ini berjalan dengan cepat di sekitar gunung yang curam dan lereng bukit yang telah menjadi habitat semulajadinya. 
( cantik rambut makhluk ni kan?? )


Trout Fur-bearing (atau trout berbulu) 


Trout Fur-bearing (atau trout berbulu) adalah makhluk fiksyen yang berasal dari kawasan utara Amerika Utara, terutamanya Kanada, Montana, Wyoming, Colorado, dan Great Lakes. Ada pendapat mendakwa, bahawa air tasik dan sungai-sungai di kawasan ini begitu sejuk bahawa spesies trout telah berkembang yang tumbuh bulu seperti kot yang tebal untuk mengekalkan suhu badan. Teori lain mengatakan bahawa ia adalah disebabkan empat jag tonik rambut yang tertumpah ke dalam Sungai Arkansas. 
( admin rasa macam tidak logi je teori nombor 2 ni )


Skvader


Skvader adalah makhluk Sweden fiksyen yang telah dibuat pada tahun 1918 oleh pengawet binatang Rudolf Granberg dan kekal dipamerkan di muzium di Norra Berget di Sundsvall. Ia mempunyai forequarters dan kaki belakang seekor arnab (Lepus), dan belakang, sayap dan ekor burung Belibis kayu wanita (Tetrao urogallus). Ia kemudiannya secara tidak sengaja diberi nama Latin Tetrao lepus pseudo-hybridus rarissimus L.  ( hebat juga nama makhluk ini malaupun diberi secara tidak sengaja )





 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved Betolkeni.blogspot.com